lördag 25 maj 2013

Att fynda

Vad såld jag har blivit på Blocket, Tradera och alla köp/säljsidor på Facebook! 
Jag älskar att köpa saker som redan har en historia, som har fått leva hos en annan familj innan den kommer till oss. 

Och sen går det ju inte att förneka att det är något särskilt med att göra ett riktigt fynd. Den här helgen har jag gjort två stycken fynd.

Först en spegel som jag har funderat länge, länge, på att köpa på Ikea. Jonsdal heter den där och kostar 399:-
Av en slump satt jag och kikade runt på speglar på Tradera häromdagen och hittar denna spegel, för avhämtning i vår sköna stad. Så det var ju bara att buda. Och min blev den för 147:- och den är verkligen i nyskick. 

Samma dag kikade jag även på porslin på Tradera och hittade två muggar som jag föll för. Annonsens rubrik är endast "Muggar" men när jag tittar på bilderna så ser jag att på stämpeln i botten står det greengate. Ett av mina favoritmärken på porslin, tillsammans med Mateus och IB Laursen. Så det blev ett bud där med och de blev mina för 20:-
Ligger på ca 120:-/st annars.
Så jag måste säga att jag känner mig rätt nöjd över mina fynd den här helgen. 
Imorgon hoppas jag komma iväg på en närliggande bakluckeloppis innan vi ska besöka min mor och far, kanske lyckas fynda något mer. 

Förresten, titta här

Vad jag längtar! 
Men nu ska jag ta en god bok och gå till sängs. Natti natt

2 kommentarer:

  1. Jag är också fast vid facebook-loppisarna.. Det är roligt när man finner nåt man verkligen vill ha till ett fint pris.
    Jag var på loppis i helgen och hittade snyggaste byrån som finns :D för ynka 50:- ... då blir man glad.
    Spegeln du fann var riktigt fin, sån vill jag med ha.

    MVH www.mizca.se

    SvaraRadera
  2. Svar: Ja, visst är den fin! Den passar jättebra i min hall som är vit :)
    Hehe.. Ja, jag älskar Monchhichier och har 88 stycken ;)

    // www.mizca.se

    SvaraRadera